تصور کنید در رانندگی در خیابان و محل‌های شلوغ یا در مجتمع‌های تجاری و مسکونی بدون هیچ مشکلی و صرف زمان طولانی برای پیدا کردن جای امن و مشخص برای پارک کردن خودرویتان، می‌توانید خودروی خود را در یک مکان مشخص خط کشی شده پارک کنید و نگران مزاحمت برای عبور و مرور خودروهای دیگر نباشید. با رعایت اصول و نحوه خط کشی پارکینگ به روش دستی این کار می‌تواند ممکن شود و خودروها در مرزها و فاصله‌های مشخص از یکدیگر قرار بگیرند و از مشکلاتی مانند ترافیک و بی‌نظمی، مشخص نبودن محل پارک خودروها، نداشتن فاصله استاندارد پارک بین خودروها و مواردی از این قبیل جلوگیری شود. این مقاله از کارویس همراه ما باشید تا یک آشنایی کامل نحوه خط کشی پارکینگ به روش دستی داشته باشیم.

نحوه خط کشی پارکینگ به روش دستی چگونه است؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که نحوه خط کشی پارکینگ به روش دستی چگونه است؟ در ابتدای کار باید سطح پارکینگ به صورت کاملا تمیز و شسته شود و سپس آن را خشک و برای انجام خط کشی آماده کرد. باید با توجه به جنس سطح پارکینگ، بهترین و ماندگارترین جنس و نوع رنگ را برای خط کشی انتخاب کرد تا در کنار مدیریت هزینه، رنگ مورد استفاده از کیفیت خوب، استحکام بالا و عمر طولانی برخوردار باشد. نوع و قدرت چسبندگی رنگ و یا برچسب خط کشی پارکینگ را بر اساس جنس سطح پارکینگ انتخاب خواهد شد تا به طور کامل به سطح پارکینگ بچسبد و با گذشت زمان و عبور خودروها از پارکینگ مشکلی ایجاد نشده و نیاز به تکرار مراحل نحوه خط کشی پارکینگ به روش دستی نباشد. در این روش رنگ آمیزی و یا چسباندن برچسب خط کشی پارکینگ با استفاده از ابزارهای دستی و به طور مستقیم انجام می‌شوند.

قیمت خط کشی پارکینگ

قیمت خط کشی پارکینگ به عوامل بسیاری از جمله متراژ، ابعاد و پلان پارکینگ مسکونی بستگی دارد. عواملی مانند فرآیند پاکسازی و آماده سازی پارکینگ، تهیه شابلون خط کشی پارکینگ، کیفیت و برند رنگ تهیه شده برای انجام خط کشی، خرید برچسب خط کشی پارکینگ، تهیه ابزارهای مورد نیاز برای اجرای کار، هزینه نیروی کار و نحوه خط کشی پارکینگ به روش دستی بر روی قیمت و نحوه خط کشی پارکینگ ساختمان تاثیر می‌گذارند. با خرید رنگ‌های با کیفیت مناسب اما ارزان قیمت می‌توان مقدار بسیار زیادی از قیمت خط کشی پارکینگ کاهش داد. اگر خودتان به نحوه خط کشی پارکینگ به روش دستی آشنایی دارید می‌توانید نیروی کار استخدام نکنید و خودتان فرآیند خط کشی را انجام دهید که در این صورت هزینه دستمزد نیروی کار از قیمت خط کشی پارکینگ کم می‌شود و خط کشی ارزان‌تری خواهید داشت.

استاندارد خط کشی پارکینگ

یکی از نکات مهم در نحوه خط کشی پارکینگ به روش دستی رعایت کردن اصول و استاندارد خط کشی پارکینگ است. واضح است که صرفا وجود داشتن یک محل برای پارک کردن ماشین‌ها نمی‌تواند پارکینگ مناسب و ایمنی به حساب بیاید بلکه باید به طور کامل از اصول و نحوه خط کشی پارکینگ به روش دستی تبعیت کند. فاصله سقف تا کف پارکینگ، نوع کفپوش به کار رفته در سطح پارکینگ، رنگ آمیزی مناسب با رنگ دارای کیفیت خوب و استحکام بالا، خرید برچسب خط کشی پارکینگ که قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد، کنترل خودرو ها، استفاده از شابلون خط کشی پارکینگ و شابلون اعداد، حروف و علائم راهنمایی و رانندگی از مواردی هستند که یک پارکینگ پرسود و ایمن برای رانندگان باید آن‌ها را اجرا و رعایت کند. در یک پارکینگ اصولی که خطوط بر اساس نکات نحوه خط کشی پارکینگ به روش دستی طراحی و ترسیم شده است، می‌توان شاهد مرزها، فاصله بین خودروها، جهت‌های خروج و ورود به پارکینگ بود.